*1962 v Hořicích
Můj první poetický text se zrodil v roce 1980 při hodině ČJ a literatury na gymnáziu v Mnichově Hradišti a od té doby už mě láska k poetickému či prozaickému slovu neopustila. Je se mnou dodnes a autorské psaní mi terapeuticky velmi pomohlo v zimě 2016/17, kdy mně bylo diagnostikováno onemocnění Parkinson. Po roce neschopenky jsem přešel do plného invalidního důchodu a naplno se ponořil do autorského psaní. Od roku 2018 do 2024 jsem napsal 11 knih (4 básnické sbírky (např. Devět truhlic ticha nebo Bez ambice), 2 romány z plánované trilogie (Amnézie a Horizont událostí), Zenové Koány, autobiografie Můj přítel Parkinson, povídky a jako editor jsem pro Liter.cz udělal 2 knihy textů autoru z Literu), které vyšly jednak jako e-book ale zároveň i jako tištěná kniha ve vydavatelství: e-Knihyjedou.cz.
Udržuji v chodu 5 svých webu a postupně je integruji do jednoho na nové technologii i designu. (https://cenekpekar.wixstudio.com/doma/)
Mořská pěna
Mám ruce mužů, srdce žen,
jsem pro každého předurčena.
V okamžik, který nestřežen,
jsem perlivá jak mořská pěna.
Mám srdce mužské, ruce ženy,
jsem krátký nádech mezi steny.
V tichosti vášně umocněna,
jsem někdy muž a jindy žena.
Jsem přístav ženy uvnitř mužů,
jsem chvíle štěstí mezi věny.
V násilí lásku nevymůžu.
Sotva já zemřu, už mám pleny.
Jsem srdce mužské, ruce ženy.
Mám ruce mužů, srdce žen.
Utíkám napůl oblečený,
do půlky duše obnažen.
Jsem milován i zneuctěný.
V každém z vás...
já jsem
obsažen.
Maluji na zdi
Toho, co nechtěl jsem, toho mi nandali
jak sněhu hromadu do půli oken.
Na zeď si maluji snad z nudy mandaly,
líně mě sledují svým snovým okem.
Je tu i není tu, na tygru přijela,
náhle se zjevila přede mnou skokem.
Leknutí můžeš brát vztekle i zvesela.
Oči jak smaragdy, zlatý rám z loken.
Kůže jak z ebenu, jenom tak nevzplane.
Z tygra když svezla se zlehounka na zem,
na postel lehla si, že prý už nevstane.
Před ohněm prchal jsem, chytla mě lasem.
Pojď sem, ty darebo, marně mi utíkáš
nohy mi svázala, jak bych byl tele.
Hele ty tele, já nevím, kam pospícháš.
„Před činy nezdrhneš“, v hlavě se mele.
A tak tu pro radost dva stejní bláznící
být často klamáni, straší nás tresty.
Země je vlastně jen vesmírnou stanicí,
na které z žití – my skládáme testy.
Lampičky
Já stavím stany každé ráno
už hodně přes padesát let
když nepadá... tak volám mámo
pojď pojedeme na výlet.
Před léty vždycky rozjařeně
jen co jsi v sedlo usedla
my vrhali se proti stěně
ty skočit jsi ji dovedla.
Však dnešní ráno jak už běžně
je lásky moře poklidné
mám vykasáno na půl stěžně
tvé oči jsou zas nevinné.
Až jednou vyplujeme na jih
tam někde bude Nový svět
lampičky zhasnou, byly na líh
jak ptáci vrátíme se zpět.
Chyceni do sítě
Ve spleti jedniček a nul
jak poznat rychle, kdo je vůl?
Jak uznat rychle, zda je host
i ta, jíž starej říká kost?
Včera ji přitáh z knajpy bos,
na ksichtě ksicht a křivej nos.
„Chytla se mě fakt jako štěně“
hájí se, vůl, teď utrápeně.
No, znáte chlapy, jak to maj.
Různý je mrav, byť stejný kraj.
Ten můj hned vezme roli boss,
vidí v nás, blb, jen stádo koz.
Všichni však vědí, jak být cool:
vytáhnou činky, schovaj hůl,
zatáhnou vanu, vypnou hruď.
„Hmmm... no... špatné ... to ... není!“
suď jak suď.
Možná jsme my jen zapomněli,
co jsme tak rádi kdysi měli,
ten kradmý dotek ve tmě kina.
„Za smutkem tvým je vždy jen moje vina!“
Jen má je vina?
Že skočím jednou z Ostankina.
A přitom je s ním vlastně psina.
„Já prý jsem tolik... tolik jiná.“
On má tak... tak...
no... všechno v cajku,
že rychle hledám bílou vlajku.
Potom, když něžně jde do zteče,
v něm všechno tuhne,
ve mně teče.
A za tu cestu ke Klondiku
dostanem od vás plno lajků.
Však náhle přijde probuzení
do stavu, který snění mění
pomocí jedné holé věty.
Rány, co rozdám, vracíš mně ty.
Opět v tu známou realitu,
v níž všichni občas řveme světu
a máme při tom lživý hlas:
„Sorry, já fakt teď nemám čas!“
Nemám čas...
já nemám čas!
Bude čas?
A co vy - máte čas?
No...
Není to škoda?
Prosím Vás...
(Čas... je jen iluze v každém z nás.)
Kapky ticha
když černá s bílou kují plány
že pro víc barev není svět
jen představte si temné lány
a žalem uschlý, bílý květ
na této divné šachovnici
si oba hráči dávaj mat
potom obě v zpovědnici
se místo lkaní začnou smát
když zlo si dobrem podá ruce
za nehty krev nezasychá
je černo-bílá, po záruce
po kapkách tiká do ticha
Záhadný hlas
Tisíce drobných světlušek postupně ozářilo scénu. Měnily intenzitu svého světla, pohasínaly až na samu hranici zdánlivé světelné smrti; aby se znovu zrodily. Povstaly z temnoty v nové síle a v mnohem intenzivnějším, bdělejším vědomí. Jediné, na co se Kaileen zmohla, bylo opět pouze „otevřít ústa.“ Pak, v tichém chrámu její duše, se náhle zažehla jiskra. Opatrně zkoumala zdánlivě neznámé prostředí, do něhož jí bylo dáno se zrodit, a čekala. Ona si na Kaileen už vzpomněla a dobře si uvědomovala, že nyní je řada na druhé straně. Na té, jež tak nerozhodně přešlapuje na místě, aby však nakonec přece jen otevřela okno svého vědomí.
Kaileen naštěstí velmi dobře pochopila tu palčivou touhu po svobodě, s jakou její jiskra bojovala, a tak nechala jiskru vyletět a plně se oddat sama sobě. Ta v prvotní euforii, uchvácena silou přítomného okamžiku a nabízenou svobodou se vyřítila oknem ven.
„Mohla ses alespoň rozloučit a...,“ nakousla pro sebe myšlenku Kaileen, aby se ovšem myšlené vzápětí také i uskutečnilo. Jiskra se zastavila v letu, otočila se a v jejím pohledu bylo obsaženo vše. Nemusela dodávat vůbec nic navíc, třeba o tom, jak hluboce Kaileen miluje; neboť v těch mnoha životech, co spolu již prožily, to bylo obsaženo.
Obklopena neviděnou nádherou vskutku úchvatného dómu, klesla Kai v pláči na zem. A s každou slzou se uvolňovala její dávná duševní zranění a bolístky. Pak, když slzy odplavily všechen marast dávných zim, slyšela odněkud z prostoru melodický a uklidňující hlas, aby ho vzápětí následovala postava, která se zjevila za jejími zády.
Záhadná bytost zahalená v jakési kápi došla blíž a opatrně, aby ji nevylekala, pronesla: „Víte, Kaileen, vy jste mě opravdu velmi, velmi překvapila!“
Slovo hlas ovšem vůbec nevystihuje tu úžasnou komplexnost projevu astrální komunikace. Je těžké popsat slovy něco, co k plnému pochopení potřebuje osobní prožitek. Vy prostě jen intenzivně vnímáte pocity a myšlenky druhé osoby, chápete její pohnutky, bez zkreslujících informací ega tak běžných ze situací z „normální“ lidské komunikace. Tento astrální komunikační nástroj, říkejme mu třeba „telepatický hlas“, se pro Kaileen rozhodně stal prozatím nejdůležitějším astrálním zážitkem.
(z románu Horizont událostí)
Žádné komentáře:
Okomentovat